Na podstawie art. 33 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 609 i 721) oraz art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r. poz. 928) wprowadzono do stosowania "Procedurę zgłaszania nieprawidłowości oraz ochrony sygnalistów w Urzędzie Miejskim Gminy Stęszew", stanowiącą załącznik do zarządzenia Burmistrza Gminy Stęszew nr 31/2024 z dnia 17.09.2024 r. Sygnalista może dokonać zgłoszenia pisemnie za pośrednictwem operatora pocztowego do Urzędu Miejskiego Gminy Stęszew, ul. Poznańska 11, 62-060 SĘSZEW . W zaklejonej dodatkowej kopercie z napisem „sygnalista” powinna znaleźć się treść zgłoszenia wewnętrznego. Zaklejoną wewnętrzną kopertę osoba odbierająca pocztę urzędową, jest zobowiązana niezwłocznie przekazać osobie upoważnionej w Urzędzie Miejskim Gminy Stęszew do przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych. Zgłoszenie powinno zawierać jasne i wyczerpujące wyjaśnienie przedmiotu zgłoszenia. W celu sprawnego rozpatrzenia zgłoszenia i podjęcia działań następczych zaleca się aby zgłoszenie zawierało w szczególności: 1) dane dotyczące podmiotu, osoby, których dotyczy zgłoszenie; 2) datę lub okres występowania naruszenia; 3) dane osobowe sygnalisty, którego dotyczy zgłoszenie oraz osób, które mają lub mogą mieć z nimi związek; 4) adres oraz dane do kontaktu sygnalisty; 5) wszelkie inne informacje, dowody i dokumenty mające związek ze zgłoszeniem.
Link do zarządzenia : https://www.steszew.pl/asp/pliki/2024_Marcin/bip/zarzadzenia/zarzadzenie_wewn_etrzne__nr_31_2024_z_17.09.2024r..pdf
Osoba zgłaszająca powinna mieć na uwadze, że może ponieść określone konsekwencje prawne w sytuacji nieprawdziwego i bezpodstawnego zgłoszenia, tj. jeżeli świadomie i celowo dokonuje zgłoszenia naruszenia prawa, które w rzeczywistości nie miało miejsca (art. 57 ustawy o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 roku). |