bip.steszew.pl
Biuletyn Informacji Publicznej
 Miasta i Gminy Stęszew www.steszew.pl
Ogłoszenia strona główna 
OBWIESZCZENIE

OBWIESZCZENIE
BURMISTRZA STĘSZEWA

  Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. Nr 98 poz. 1071 ze zm.), w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 ze zm.) Burmistrz Stęszewa,

zawiadamia strony postępowania
o wydanej w dniu 16.10.2012 r., znak: Oś. 6220.17.2012 decyzji, której treść podaję poniżej:

Stęszew, dnia 16.10.2012 r.

Znak. Oś. 6220.17.2012

DECYZJA
o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia

Na podstawie art. 71 ust. 2 pkt 2, art. 75 ust. 1 pkt 4 i art. 84 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 ze zm.), art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. Nr. 98, poz. 1071 z późn. zm.) w związku z § 3 ust. 1 pkt 49 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr. 213, poz. 1397), po rozpatrzeniu wniosku Przedsiębiorstwa Wielobranżowego WISTA WITT i Wspólnicy Sp. j., ul. Śremska 75D, 62-050 Mosina, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie WAKEPARKU – toru wodnego i wyciągów do nart wodnych według „systemu 2,0” na terenie działek o nr ewid. 1755, 1678 i 1792 (obręb Stęszew).

orzekam co następuje:

1. Stwierdzam brak potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko dla wnioskowanego przedsięwzięcia.
2. Charakterystyka przedsięwzięcia stanowi załącznik do niniejszej decyzji.

UZASADNIENIE

W dniu 9 sierpnia 2012 r. wpłynął do Burmistrza Gminy Stęszew wniosek Przedsiębiorstwa Wielobranżowego WISTA WITT i Wspólnicy Sp. j., ul. Śremska 75D, 62-050 Mosina o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie WAKEPARKU – toru wodnego i wyciągów do nart wodnych według „systemu 2,0” na terenie działek o nr ewid. 1755, 1678 i 1792 (obręb Stęszew).
Planowana inwestycja zalicza się do przedsięwzięć wymienionych w § 3 ust. 1 pkt 49 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213 z 2010r. poz. 1397).
Do wniosku dołączono wymienioną w art. 64 ust. 2 w/w ustawy kartę informacyjną przedsięwzięcia oraz pozostałe załączniki.
Organ wszczął postępowanie w oparciu o przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego i pismem z dnia 17.08.2012 r. zawiadomił strony o wszczęciu postępowania administracyjnego, informując jednocześnie o możliwości zapoznania się z aktami sprawy. W związku z tym, że liczba stron postępowania przekroczyła 20, na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 ze zm.) oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego, organ prowadzący postępowanie informował strony o etapach postępowania, przez obwieszczenie.
Zgodnie z art. 64 i art. 78 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 ze zm.) Burmistrz Stęszewa pismem z dnia 17 sierpnia 2012r., znak Oś.6220.17.2012 wystąpił o opinię co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia oraz co do zakresu ewentualnego raportu do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu.
Organy te wydały postanowienia:
• Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska – postanowienie z dnia 7.09.2012r., sygn. WOO-II.4240.528.2012.ES stwierdzające brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko wnioskowanej inwestycji.
• Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu – opinię sanitarną z dnia. 4.09.2012r, sygn. NS2-72-164/12 nie stwierdzającą potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko wnioskowanej inwestycji.
Burmistrz Stęszewa postanowieniem z dnia 14.09.2012 r. znak: Oś. 6220.17.2012 odstąpił od konieczności przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko dla wnioskowanego przedsięwzięcia.
Odstępując od obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko uwzględniono opinie organów opiniujących oraz łącznie szczegółowe uwarunkowania zawarte w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 ze zm.). Na podstawie informacji przedstawionej przez wnioskodawcę analizowano skalę inwestycji, usytuowanie, charakter, zakres robót związanych z planowanym przedsięwzięciem, zasięg oddziaływania oraz odwracalność oddziaływania, a także wykorzystanie zasobów naturalnych, emisje i uciążliwości związane z jego eksploatacją. Organ przeanalizował także usytuowanie przedsięwzięcia względem obszarów wymagających specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt lub ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszarów Natura 2000.
Planowane przedsięwzięcie polega na budowie toru wodnego i wyciągów do nart wodnych według systemu 2,0 na jeziorze Lipno w Stęszewie na działkach o nr ewid. 1678, 1679 i 1755 (obręb Stęszew). Działka 1755 to obszar jeziora Lipno z wybrzeżem, a działki 1678 i 1792 sąsiadują z wybrzeżem jeziora i zostaną na nich posadowione bloki betonowe do odciągów słupów nośnych. Inwestycja obejmuje wykonanie dwóch torów – wyciągów do nart wodnych składających się ze słupów napędowych na południowym brzegu jeziora, słupów zwrotnych na północnym brzegu jeziora, bloków betonowych ustawionych na gruncie ze słupami nośnymi, odciągów pomiędzy słupami i blokami betonowymi oraz lin prowadzących. Wysokość masztów wynosić będzie ok. 6 m, a rozpiętość pomiędzy nimi ok. 150 m. Napęd lin prowadzących będzie przy wykorzystaniu silników elektrycznych. Bloki betonowe nie będą trwale związane z gruntem, podobnie też słupy napędowe jak i zwrotne nie będą fundamentowane, a jedynie postawione na gruncie. Planowana inwestycja będzie służyć do uprawiania wakeboardingu tj. dyscypliny sportu polegającej na ślizganiu się osób na nartach wodnych za liną wyciągową po tafli jeziora. Osoby korzystające z wyciągu nie będą miały kontaktu z linią brzegową północną, a nawrót nastąpi na tafli jeziora przy wykorzystaniu siły odśrodkowej. Funkcjonowanie wakeparku będzie się odbywać przy wykorzystaniu wód powierzchniowych akwenu bez ingerencji w jego zasoby ilościowe i jakościowe; nowoprojektowany tor wodny będzie użytkowany wyłącznie w porze dziennej sezonu letniego. W okresie zimowym liny napinające i prowadzące będą rozluźniane, a cała instalacja pozostanie w spoczynku i nie będzie użytkowana. W ramach wnioskowanej inwestycji nie zaplanowano wykonania miejsc parkingowych. Drogę komunikacyjną całego kompleksu rekreacyjnego stanowi funkcjonujący parking zlokalizowany przy ul. Bol. Chrobrego na północ od jeziora Lipno. Na południowym brzegu jeziora znajdują się dwa obiekty budowlane, które po realizacji przedsięwzięcia będą pełniły funkcję magazynu sprzętu sportowego oraz kas biletowych i bufetu. Ponadto, w jednym z ww. budynków znajdować się będą sanitariaty dla klientów wyciągów. Głównym źródłem emisji hałasu na terenie planowanego przedsięwzięcia będą silniki elektryczne dwóch stacji napędowych, dwóch stacji przekierowujących oraz narciarze poruszający się za liną napędową. Teren inwestycji znajduje się w granicach obszarów wypoczynkowych i rekreacyjnych. Przedmiotowa inwestycja na etapie eksploatacji nie będzie powodować pogorszenia klimatu akustycznego w rejonie zainwestowania. Z obliczeń przedstawionych w karcie informacyjnej przedsięwzięcia wynika, iż izofona 55dB wykracza ok. 15-25 m poza linię brzegową i obejmuje brzeg jeziora zalesiony i zakrzewiony, nie obejmuje jednak terenów plażowych.
Na etapie budowy źródłem emisji niezorganizowanej do powietrza będą pojazdy dostarczające elementy toru wodnego. Na etapie funkcjonowania, inwestycja nie będzie źródłem emisji substancji do powietrza. Do napędu wyciągów narciarskich wykorzystywane będą silniki elektryczne. Należy zatem uznać, iż planowane przedsięwzięcie nie wpłynie na pogorszenie jakości powietrza w sąsiedztwie inwestycji.
W fazie eksploatacji planowanego przedsięwzięcia będą powstawać ścieki bytowe, których źródłem będą pomieszczenia socjalne oraz istniejące budynki obsługi klientów zlokalizowane na południowym brzegu jeziora. Ścieki bytowe odprowadzane będą do istniejącego, szczelnego zbiornika bezodpływowego i okresowo wywożone na oczyszczalnię ścieków. Zaplecze socjalne zasilane będzie w wodę z istniejącego przyłącza gminnej sieci wodociągowej.
Projektowane przedsięwzięcie ze względu na wykorzystaną technologię nie wymaga ingerencji w środowisko gruntowe. Wyjątek stanowi usunięcie warstwy gleby pod bloki betonowe i wykonanie podsypki piaszczystej. Poza tym działaniem inwestycja nie będzie w żaden sposób oddziaływać na powierzchnię ziemi oraz gleby.
Na etapie realizacji przedsięwzięcia powstawać będą głównie zmieszane odpady opakowaniowe oraz gleba i ziemia. Odpady zbierane będą w sposób selektywny i gromadzone w odpowiednich pojemnikach na placu budowy, a następnie przekazywane podmiotom posiadającym stosowne zezwolenia na ich transport i odzysk. Eksploatacja przedmiotowej inwestycji nie wiąże się z powstawaniem odpadów.
Uwzględniając zapisy art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. c cyt. ustawy należy stwierdzić, iż realizacja inwestycji nie będzie się wiązała z wykorzystaniem zasobów naturalnych.
Wszystkie prace związane z realizacją przedsięwzięcia zostaną wykonane z zastosowaniem technologii jak najmniej uciążliwej dla okolicznych mieszkańców i otaczającego środowiska.
W związku z zapisami art. 63 ust 1 pkt 1 lit. e w/w ustawy dotyczących ryzyka wystąpienia poważnej awarii, należy stwierdzić, że planowane przedsięwzięcie nie należy do kategorii zakładów stwarzających zagrożenie wystąpienia poważnych awarii.
Z analizy zgromadzonego materiału wynika, że nie będzie występowało zjawisko kumulowania się oddziaływań z innymi przedsięwzięciami.
W odniesieniu do zapisów art. 63 ust. 1 pkt 2 lit. a-j powyższej ustawy ustalono, iż na terenie przeznaczonym pod realizację przedsięwzięcia nie występują uzdrowiska i obszary ochrony uzdrowiskowej oraz obszary, na których zostały przekroczone standardy jakości środowiska.
Uwzględniając zapisy art. 63 ust. 1 pkt 2 lit. a-j ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 ze zm.) stwierdzono, że inwestycja położona jest w otulinie Wielkopolskiego Parku Narodowego i na obszarze Natura 2000: obszarze mającym znaczenie dla wspólnoty Ostoja Wielkopolska PLH300010 oraz w odległości ok. 60 m od obszaru specjalnej ochrony ptaków Ostoja Rogalińska PLB300017. Zgodnie z informacjami zawartymi w karcie w związku z realizacją inwestycji nie nastąpi zniszczenie szaty roślinnej. Nie ma również konieczności przeprowadzania żadnych prac budowlanych ani wycinki drzew i krzewów. Planowane wyciągi zlokalizowane są na zagospodarowanym i użytkowanym wybrzeżu jeziora, brzegi jeziora, na których będą postawione są obecnie umocnione. Na przeciwległym brzegu jeziora znajduje się pas trzciny, jednak nie zostanie on naruszony z uwagi na to, że osoby korzystające z wyciągu będą w tym miejscu zawracać bez kontaktu z linią brzegową jeziora (przemieszczanie w obu kierunkach jak i nawrót odbywać się będą na całej długości trasy na tafli jeziora). Mając na względzie lokalizację inwestycji w terenie zmienionym antropogenicznie i intensywnie wykorzystywanym przez wczasowiczów, brak konieczności wycinki drzew i krzewów nie przewiduje się znaczącego negatywnego oddziaływania inwestycji na środowisko przyrodnicze, w tym na obszary chronione, a w szczególności na gatunki, siedliska przyrodnicze lub siedliska gatunków roślin i zwierząt, dla których ochrony został wyznaczony obszar Natura 2000, ani pogorszenia integralności obszaru Natura 2000 lub powiązania z innymi obszarami.
 Z uwagi na charakter i zakres planowanego przedsięwzięcia należy uznać, że inwestycja nie pociągnie za sobą zagrożeń dla środowiska i nie będzie powodowała transgranicznego oddziaływania.
Realizacja przedsięwzięcia nie spowoduje naruszenia wymagań ochrony środowiska zawartych w przepisach, jeśli spełnione będą warunki określone w karcie informacyjnej przedsięwzięcia, uzupełnieniach do karty oraz niniejszej decyzji.
Mając na uwadze powyższe, orzeczono, jak w sentencji .

POUCZENIE

Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dołącza się do wniosku o wydanie decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 1-13 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227). Złożenie wniosku powinno nastąpić w terminie 4 lat od dnia, w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna. Termin ten może ulec wydłużeniu o dwa lata, jeżeli realizacja planowanego przedsięwzięcia mogącego znacząco oddziaływać na środowisko przebiega etapowo oraz nie zmieniły się warunki określone w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia niniejszej decyzji.
Doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia o wydaniu decyzji.

Termin 14 dni liczy się od dnia 22.10.2012r. do 5.11.2012r włącznie.

Załączniki: 

1. Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia zgodnie z art. 82 ust. 3 w/w ustawy

Załącznik do decyzji nr Oś. 6220.17.2012 z dnia 16.10.2012 r.


Charakterystyka przedsięwzięcia

Planowane przedsięwzięcia polega na budowie toru wodnego i wyciągów do nart wodnych według systemu 2,0 na jeziorze Lipno w Stęszewie, na działkach o nr ewid. 1678, 1679 i 1755 (obręb Stęszew). Działka 1755 to obszar jeziora Lipno z wybrzeżem, a działki o nr ewid 1678 i 1792 sąsiadują z wybrzeżem jeziora i zostaną na nich posadowione bloki betonowe do odciągów słupów nośnych. Inwestycja obejmuje wykonanie dwóch torów – wyciągów do nart wodnych składających się z:
- słupów napędowych na południowym brzegu jeziora (stacje napędowe),
- słupów zwrotnych na północnym brzegu jeziora (stacje przekierowujące),
- bloków betonowych ustawionych na gruncie ze słupami nośnymi,
- odciągów pomiędzy słupami i blokami betonowymi oraz lin prowadzących.
Wysokość masztów wynosić będzie ok. 6 m, a rozpiętość pomiędzy nimi ok. 150 m, Napęd lin prowadzących będzie przy wykorzystaniu silników elektrycznych. Cały zestaw konstrukcyjny dostarczany jest na miejsce budowy w stanie kompletnym do montażu. Montaż instalacji polega na ustawieniu słupów nośnych na gruncie, zakotwieniu słupów do ustawionych uprzednio betonowych bloków o wymiarach 1,5 x1,5x1,1 m przy pomocy lin odciągowych i następnie rozpięciu liny aktywnej (prowadzącej) pomiędzy słupami. Bloki betonowe zostaną dostarczone na miejsce jako prefabrykowane elementy gotowe do ustawienia na gruncie. Bloki betonowe nie będą trwale związane z gruntem, podobnie też słupy napędowe jak i zwrotne nie będą fundamentowane, a jedynie postawione na gruncie. Planowana inwestycja będzie służyć do uprawiania wakeboardingu tj. dyscypliny sportu polegającej na ślizganiu się osób na nartach wodnych za liną wyciągową po tafli jeziora. Osoby korzystające z wyciągu nie będą miały kontaktu z linią brzegową północną, a nawrót nastąpi na tafli jeziora przy wykorzystaniu siły odśrodkowej. Funkcjonowanie wakeparku będzie się odbywać przy wykorzystaniu wód powierzchniowych akwenu bez ingerencji w jego zasoby ilościowe i jakościowe. Nowoprojektowany tor wodny będzie użytkowany wyłącznie w porze dziennej sezonu letniego. W okresie zimowym liny napinające i prowadzące będą rozluźniane, a cała instalacja pozostanie w spoczynku i nie będzie użytkowana. W ramach wnioskowanej inwestycji nie zaplanowano wykonania miejsc parkingowych. Drogę komunikacyjną całego kompleksu rekreacyjnego stanowi funkcjonujący parking zlokalizowany przy ul. Bol. Chrobrego na północ od jeziora Lipno. Na południowym brzegu jeziora znajdują się dwa obiekty budowlane, które po realizacji przedsięwzięcia będą pełniły funkcję magazynu sprzętu sportowego oraz kas biletowych i bufetu. Ponadto, w jednym z ww. budynków znajdować się będą sanitariaty dla klientów wyciągów. Po zakończeniu realizacji inwestycji nie zmieni się sposób użytkowania terenów sąsiednich. Nadal funkcjonować będzie plaża, ośrodki rekreacyjne, pola kempingowe i namiotowe, a projektowana inwestycja będzie kolejną atrakcją rekreacyjno – sportową w tym rejonie. Z uwagi na lokalizację wyciągów na zagospodarowanym i użytkowanym wybrzeżu jeziora nie jest wymagana wycinka żadnych drzew i krzewów. W rejonie lokalizacji słupów startowych nie występuje żadna roślinność przybrzeżna, a brzegi jeziora piaszczyste są umocnione i fragmentarycznie zabudowane pomostem, tak więc lokalizacja stanowiska startowego z brzegu jeziora nie koliduje z żadną roślinnością. Na przeciwnej stronie jeziora wzdłuż brzegu występuje fragmentarycznie trzcina pospolita, której siedlisko nie zostanie naruszone z uwagi na brak kontaktu osób korzystających z wyciągów z północnym brzegiem (nawrót następować będzie na tafli jeziora). Emisja hałasu z projektowanej instalacji nie powinna powodować płoszenia zwierząt z uwagi na jej ograniczony zasięg oraz brak przebywania zwierzyny na tym terenie poddanym od lat antropopresji i wykorzystywanym intensywnie dla potrzeb turystyki i rekreacji zwłaszcza w okresie letnim kiedy to będzie czynna instalacja.
 Na etapie realizacji inwestycji nastąpi jedynie emisja spalin i hałasu od pojazdów  dowożących instalację i ustawiających bloki betonowe. Nie przewiduje się wytwarzania żadnych odpadów na etapie realizacji inwestycji za wyjątkiem niewielkiej ilości odpadów opakowaniowych i mas ziemnych (gleby).
Na etapie realizacji inwestycji bezpośrednio z jej eksploatacją związana będzie wyłącznie emisja hałasu do środowiska od systemu napędowego i osób wykonujących ślizg po tafli jeziora. Ponadto, tak jak dotychczas, wytwarzane będą odpady od plażowiczów i osób korzystających z wypoczynku nad jeziorem oraz ścieki bytowe. Uruchomienie wyciągów nart wodnych może doprowadzić do zwiększenia ilości tych odpadów i ścieków z uwagi na potencjalnie większą ilość osób odwiedzających to miejsce. Projektowana inwestycja nie będzie wywierała żadnego wpływu na powietrze atmosferyczne. W związku z jej funkcjonowaniem nie będą pracowały żadne źródła zorganizowanej i niezorganizowanej emisji do powietrza. Napęd wyciągów narciarskich następować będzie przy wykorzystaniu energii elektrycznej. W trakcie budowy nastąpi chwilowa emisja do powietrza substancji gazowych pochodzących z silników pojazdów dostarczających elementy toru wodnego. Inwestor przewiduje, że będą to 2 – 3 pojazdy. Będą to procesy krótkotrwałe i nie przyczynią się do pogorszenia stanu zanieczyszczenia powietrza atmosferycznego.
Najbliższe tereny podlegające ochronie akustycznej położone są na północ od jeziora przy ul. Chrobrego w odległości ca 150 m od linii brzegowej i na południe od jeziora i południowy - zachód od projektowanego toru w odległości ca 180 m od słupów napędowych na południowym brzegu. Występującą na tym obszarze zabudowę zaliczyć należy do jednorodzinnej. Ponadto teren inwestycji położony jest w granicach obszarów wypoczynkowych i rekreacyjnych. Z wykonanych obliczeń wynika, że projektowana inwestycja nie będzie stanowiła uciążliwości dla klimatu akustycznego terenów podlegających ochronie akustycznej przy przyjętych wartościach kryterialnych. Funkcjonowanie torów wodnych nie wpłynie na pogorszenie klimatu akustycznego na obszarach podlegających ochronie akustycznej w rejonie zabudowy mieszkaniowej. Projektowana inwestycja nie wymaga ingerencji w środowisko gruntowe za wyjątkiem usunięcia warstwy gleby pod projektowane bloki betonowe i wykonania w ich podłożu podsypki piaszczystej. Poza tym inwestycja nie będzie w żaden sposób oddziaływać na powierzchnię ziemi i gleby. Brak wykorzystania jakichkolwiek paliw w trakcie eksploatacji torów wodnych i wyciągów decyduje o braku nawet potencjalnego zagrożenia  zanieczyszczeniem produktami ropopochodnymi.


Janusz Kobeszko
/z-ca Burmistrza/

 

Opublikowane przez: Wojciech Siwczak | Data wprowadzenia: 2012-10-19 17:15:30 | Data modyfikacji: 2012-10-19 17:20:51.

Zobacz:
 Ogłoszenia o naborze / wyborze .  Ogłoszenie o wyborach uzupełniających ławników na kadencję 2024 - 2027 .  Ogłoszenie o wyborach ławników na kadencję 2024 - 2027 .  Ogłoszenie o wyborach ławników na kadencję 2020 - 2023 .  Ogłoszenie o wyborach uzupełniających ławników na kadencję 2020 - 2023 .  Informacje o przystąpieniu do realizacji projektów partnerskich .  Ogłoszenia o sesjach .  Ogłoszenia .  Ogłoszenia inne .  Ogłoszenia Ochrona Środowiska .  Obwieszczenia Planowanie Przestrzenne .  Ogłoszenia o inwestycjach drogowych .  Uchwały Składu Orzekającego RIO .  Ogłoszenia o zamiarze przeprowadzenia przetargu .  Zawiadomienie Stowarzyszenia Metropolii Poznań .  Podstawowa kwota dotacji dla przedszkoli oraz statystyczna liczba dzieci w publicznym przedszkolu .  Otwarty nabór partnerów .  Informacja o nieodpłatnej pomocy prawnej .  Protokoły przejęcia na mienie komunalne .  Ogłoszenie o zmianie adresu e-mail Elektronicznej Skrzynki Podawczej .  Nowa taryfa dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków .  Informacja o wynikach konsultacji projektu Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2020 - 2025 dla Gminy Stęszew .  Nabór wniosków do programu: Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej - edycja 2024 .  Realizacja Programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2024 .  Ogłoszenie o rozpoczęciu postępowania zakupowego na realizację zadania .  Wyniki pokontrolne . 
Data wprowadzenia: 2012-10-19 17:15:30
Data modyfikacji: 2012-10-19 17:20:51
Opublikowane przez: Wojciech Siwczak
  Biuletyn Informacji Publicznej - bip.steszew.pl