bip.steszew.pl
Biuletyn Informacji Publicznej
 Miasta i Gminy Stęszew www.steszew.pl
Ogłoszenia strona główna 
OBWIESZCZENIE

O B W I E S Z C Z E N I E

 Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 ze zm.) oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.  – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000r. nr 98, poz. 1071 ze zm.) Burmistrz Stęszewa zawiadamia strony postępowania poprzez obwieszczenie o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia z dnia 23 stycznia 2012r. znak. Oś. 6220.17.2011, którego treść podaję poniżej:

Stęszew, dnia 23 stycznia 2012r.

Znak. Oś. 6220.17.2011

DECYZJA
o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia

 Na podstawie  art. 71, art. 75 ust. 1 pkt 4 i art. 82 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 ze zm.), art. 104 i 107 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. Nr. 98, poz. 1071 z późn. zm.)  w związku z § 3 ust. 1 pkt 79 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr. 213, poz. 1397) po rozpatrzeniu wniosku Gminy Stęszew w imieniu której działa  firma Agencja Rozwoju i Promocji WISENT Marcin Przysiwek z siedzibą w Stargardzie Szczecińskim, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie odwodnienia ulic w m. Stęszew – rejon ulic: Różana, Sasankowa, Malwowa, Fiołkowa, Chabrowa, Mosińska.

orzekam

określić środowiskowe uwarunkowania zgody na realizację wnioskowanego przedsięwzięcia.

I. Rodzaj i miejsce realizacji przedsięwzięcia:
Przedsięwzięcie polega na budowie odwodnienia ulic w m. Stęszew – rejon ulic: Różana, Sasankowa, Malwowa, Fiołkowa, Chabrowa, Mosińska.
Działki przewidziane pod inwestycję - 1647, 1648, 1652, 1659/11, 1659/12, 1659/13, 1659/14, 1659/15, 1659/16, 1659/21, 1659/22, 1659/3, 1659/4, 1659/8, 1659/9, 1660/14, 1660/21, 1660/22, 1660/24, 1660/33, 1660/35, 1660/36, 1660/37, 1660/38, 1660/39, 1660/40, 1660/41, 1660/42, 1660/46, 1660/47, 1660/57, 1660/58, 1661/51, 1661/52, 1662/2 (obręb Stęszew).
II. Warunki wykorzystania terenu w fazie realizacji i eksploatacji planowanego przedsięwzięcia:
1. Należy zadbać o stan techniczny maszyn i urządzeń budowlanych oraz środków transportu pracujących na przedmiotowym terenie. Do prac budowlanych wykorzystywać atestowany, sprawny technicznie sprzęt.
2. Prace budowlane w obszarze zabudowy mieszkaniowej należy prowadzić wyłącznie w porze dziennej tj. od 6:00 do 22:00.
3. Zabrania się podejmowania prac remontowych sprzętu budowlanego, takiego jak wymiana oleju i inne wymiany elementów maszyn, powodujące powstawanie odpadów niebezpiecznych, które mogłyby zanieczyścić środowisko gruntowo – wodne. Należy zadbać o bezawaryjną pracę sprzętu budowlanego.
4. Miejsca prowadzenia wykopów winny być zabezpieczone i oznakowane w sposób trwały, czytelny i wyraźny.
5. Masy ziemne wydobywane w trakcie realizacji inwestycji należy wykorzystać do  niwelacji terenu (po zakończeniu robót budowlanych). Ewentualna nadwyżka tych odpadów musi zostać zagospodarowana zgodnie z przepisami ochrony środowiska.
6. Gospodarowanie odpadami należy prowadzić w sposób wykluczający możliwość ich negatywnego oddziaływ ania na środowisko m.in. poprzez poddawanie ich segregacji w
miejscu wytworzenia, magazynowanie w sposób zabezpieczający środowisko przed negatywnym oddziaływaniem, przekazywanie odpadów w pierwszej kolejności do odzysku, a w przypadku braku takiej możliwości do unieszkodliwiania traktując składowanie jako ostateczność.
7. Odpady niebezpieczne magazynować w szczelnych pojemnikach na równym podłożu, w sposób zabezpieczający środowisko hydrogeologiczne przed przeniknięciem zanieczyszczeń.
8. W fazie realizacji inwestycji, wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia zorganizowanego odprowadzania ścieków socjalno – bytowych (zaplecze budowy wyposażyć w sanitariaty). Ścieki bytowe powstające w trakcie realizacji inwestycji gromadzić w szczelnych zbiornikach bezodpływowych, z których będą systematycznie wywożone przez koncesjonowanego przewoźnika. 
9. W celu ochrony zieleni, zwłaszcza w fazie realizacji inwestycji:
- zabrania się magazynowania w obrębie korzeni drzew materiałów budowlanych, a także 
  Zabrania,  
  się wylewania chemikaliów, w tym także wody z osadami cementowymi lub wapiennymi,
- zabrania się takiego prowadzenia niwelacji terenu, która przyczyni się do zmiany poziomu
  gruntu, zwłaszcza przy pniach (szczególnie dotyczy to podsypywania gruzem, ziemią i  
  odpadami) ponieważ prowadzi to do obumierania drzew,
- wykopy bezpośrednio przy pniach drzew inwestor zobowiązany jest wykonywać ręcznie aby
  wykluczyć ich uszkodzenie,
 - prace prowadzone w odległości mniejszej niż 2 m od środka pnia drzewa, wykonać metodą
  przecisku z rury osłonowej pod systemami korzeniowymi.
10. W przypadku pojawienia się w wykopie wód gruntowych odwodnienie wykopów prowadzić w taki sposób, aby nie zmienić lokalnego reżimu wód gruntowych (odwodnienie realizować odcinkami zgodnymi z odcinkami aktualnych robót, w możliwie najkrótszym czasie niezbędnym do prowadzenia prac na danym odcinku).
11. Przywrócić pierwotny wygląd powierzchni terenu.
12. Dokonywać okresowych przeglądów urządzeń podczyszczających tj. separatorów i piaskowników oraz prowadzić systematyczną konserwację tych urządzeń.
13. Czyszczenie separatora i piaskownika należy prowadzić za pośrednictwem firm posiadających stosowne zezwolenia.

III. Wymagania dotyczące ochrony środowiska konieczne do uwzględnienia w projekcie budowlanym :
1. W projekcie budowlanym inwestor winien określić sposób zagospodarowania nadmiaru mas ziemnych usuwanych albo przemieszczanych w związku z realizacją inwestycji spełniających standardy jakości ziemi i gleby, o których mowa w ustawie – prawo ochrony środowiska.
2. W projekcie budowlanym inwestor winien określić rodzaje i sposób postępowania z powstającymi odpadami, wyznaczyć miejsca ich magazynowania gwarantujące zabezpieczenie środowiska przed potencjalnym zanieczyszczeniem, dostępem osób postronnych i działaniem czynników atmosferycznych (opadów) oraz zapewnić ich odbiór przez podmioty upoważnione.
3. Inwestor winien przyjąć takie rozwiązania techniczne, technologiczne i organizacyjne, które zagwarantują dotrzymanie standardów jakości środowiska poza terenem inwestycji.
4. Zastosowane wyroby budowlane powinny posiadać świadectwo dopuszczenia do stosowania w budownictwie – odpowiednie certyfikaty, atesty i aprobatę techniczną właściwej jednostki aprobującej stwierdzającej o dopuszczeniu ich do obrotu i stosowania.
5. Projekt zagospodarowania terenu powinien uwzględniać ewentualną kompensację przyrodniczą.
IV. Wymogi dotyczące przeciwdziałania skutkom awarii przemysłowych:
Nie wymagane w sprawie
V. Wymogi dotyczące zakresu ograniczania transgranicznego oddziaływania na      
  środowisko :
Nie wymagane w sprawie
VI. Wymagania dotyczące konieczności utworzenia obszaru ograniczonego użytkowania:
Nie wymagane w sprawie

UZASADNIENIE

W dniu 29.08 2011r. wpłynął do Burmistrza Stęszewa wniosek firmy Agencja Rozwoju i Promocji WISENT Marcin Przysiwek z siedzibą w Stargardzie Szczecińskim, działającej w imieniu Gminy Stęszew o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie odwodnienia ulic w m. Stęszew – rejon ulic: Różana, Sasankowa, Malwowa, Fiołkowa, Chabrowa, Mosińska.
Ponieważ wniosek był niekompletny organ wystąpił do wnioskodawcy o uzupełnienie braków. Wniosek został uzupełniony 12 października 2011 r. Do wniosku została dołączona karta informacyjna przedsięwzięcia oraz mapy ewidencyjne z zaznaczeniem lokalizacji wnioskowanej inwestycji. Organ wszczął postępowanie w oparciu o przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego i pismem z dnia 17 października 2011r. zawiadomił strony o wszczęciu postępowania, informując jednocześnie o możliwości zapoznania się z aktami sprawy. W związku z tym, że liczba stron postępowania przekroczyła 20, na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227) oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego, organ prowadzący przedmiotowe postępowanie informował strony o etapach postępowania, przez obwieszczenie.
Na etapie postępowania administracyjnego stwierdzono, że planowana inwestycja zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 79 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr. 213, poz. 1397) zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko.
Zgodnie z art. 64 i art. 78 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko  (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 ze zm.) Burmistrz Stęszewa pismem z dnia 17 września 2011r., znak Oś.6220.17.2011 wystąpił o opinię co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia oraz co do zakresu ewentualnego raportu do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu.
Organy te wydały postanowienia:
• Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu – postanowienie z dnia 30.11.2011r., sygn. WOO-II.525.2011.MW stwierdzające brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko;
• Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Poznaniu – opinia sanitarna z dnia 28.10.2011r.,  sygn. NS2-72-185(1)/11 stwierdzająca  brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania   na środowisko oraz odstępująca od określenia zakresu raportu.
Biorąc pod uwagę ww. opinie, a także uwarunkowania o których mowa w art. 63 ustawy oraz po dogłębnej analizie wniosku, organ prowadzący postępowanie, postanowieniem z dnia 23.12.2011r. znak Oś.6220.17.2011 odstąpił od konieczności przeprowadzania oceny oddziaływania wnioskowanej inwestycji na środowisko.
Jak wynika z wniosku inwestora oraz karty informacyjnej przedsięwzięcia w ramach inwestycji przewidziano budowę sieci kanalizacji deszczowej o długości ok. 3260 m. Sieć wykonana zostanie z rur PCV o średnicy 250-300mm, a odbiornikiem wód deszczowych będzie rów melioracyjny St-5, zlokalizowany na działce o nr ewid. 1660/33. Ilość wód opadowych zrzucanych do rowu wyniesie 385 l.s-1. Sieć posadowiona zostanie na głębokości 0,8 – 3,0 m npt. Odwodnienie będzie odbywać się grawitacyjnie. Kanały posadowione zostaną wzdłuż istniejących ciągów komunikacyjnych. Na terenie dróg, zaprojektowane zostaną wpusty deszczowe, wyposażone w urządzenia podczyszczające tj. separatory i piaskowniki, odprowadzające wody deszczowe do kanałów. Planowane przedsięwzięcie nie wymaga trwałego wydzielenia terenu. Po wybudowaniu sieć poddana zostanie hydraulicznej próbie szczelności.
Zaplecze budowy zlokalizowane będzie na terenie utwardzonym, a substancje niebezpieczne dla środowiska gruntowo –wodnego przechowywane będą w szczelnych zbiornikach pod zadaszeniem. Odpady powstające w fazie realizacji przedsięwzięcia gromadzone będą w szczelnych kontenerach na placu budowy, a następnie wywożone przez koncesjonowaną firmę. Ścieki  bytowe powstające podczas realizacji przedsięwzięcia będą gromadzone w szczelnych przenośnych sanitariatach, a następnie wywożone przez firmy posiadające stosowne zezwolenia. Naprawianie i serwisowanie pojazdów oraz maszyn odbywać się będzie poza terenem planowanej inwestycji.  Inwestor wskazał również, że wszelkie prace budowlane wykonywane będą wyłącznie w porze dziennej. Teren po wykonaniu prac zostanie przywrócony do stanu pierwotnego. W związku z eksploatacją inwestycji nie przewiduje się emisji substancji do powietrza, może ona wystąpić jedynie na etapie prac budowlanych i będzie związana  z powstawaniem pyłów, w związku z prowadzeniem robót ziemnych oraz przemieszczaniem mas ziemnych. Źródłem emisji substancji do powietrza, będą także procesy spalania paliw w silnikach  maszyn i urządzeń pracujących na budowie. Jednakże, z uwagi na fakt, iż emisje te będą miały charakter miejscowy i okresowy oraz ustaną po zakończeniu prac budowlanych stwierdza się, że planowane przedsięwzięcie, nie będzie miało negatywnego wpływu na jakość powietrza. Eksploatacja przedsięwzięcia, ze względu na charakter i technologię planowanej inwestycji nie będzie powodowała emisji hałasu do środowiska. Chwilowe niekorzystne oddziaływanie przedsięwzięcia w zakresie emisji hałasu może wystąpić w fazie budowy. Zatem biorąc pod uwagę art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. d ww. ustawy należy stwierdzić, iż w fazie eksploatacji, przedsięwzięcie nie będzie źródłem emisji i występowania innych uciążliwości
Uwzględniając charakter planowanej inwestycji  i przewidziane do zastosowania materiały gwarantujące szczelność, zabezpieczające przed  eksfiltracją ścieków do gruntu oraz  infiltracją wody gruntowej do sieci w powiązaniu z zapisami art. 63 ust. 1 pkt 2 lit. a, c i d ustawy o udostępnianiu informacji  o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko stwierdzono, że planowane przedsięwzięcie nie będzie negatywnie oddziaływać na obszary wodno błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych, obszary leśne oraz obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych.
Odnosząc się do art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach  oddziaływania na środowisko stwierdzono, iż w fazie eksploatacji, nie będzie dochodzić do  kumulowania się oddziaływań projektowanej kanalizacji i innych przedsięwzięć.
Biorąc pod uwagę charakter inwestycji oraz zastosowane materiały gwarantujące szczelność stwierdzono, że eksploatacja nie wiąże się z wykorzystaniem zasobów naturalnych i ryzykiem wystąpienia poważnej awarii.
Inwestycja realizowana będzie w bezpośrednim sąsiedztwie obszarów chronionych Natura 2000: PLH300010 Ostoja Wielkopolska oraz PLB 300017 Ostoja Rogalińska, a także w otulinie Wielkopolskiego Parku Narodowego. W związku z lokalizacją inwestycji poza obszarami Natura 2000, w terenie zmienionym antropogenicznie, mając na uwadze charakter inwestycji ograniczony do czasowego zajęcia terenu, a także fakt, że wody opadowe zostaną podczyszczone, nie przewiduje się negatywnego oddziaływania inwestycji na środowisko przyrodnicze, w tym na obszary chronione a w szczególności  na gatunki, siedliska przyrodnicze lub siedliska gatunków roślin i zwierząt, dla których zostały wyznaczone ww. obszary Natura 2000, ani pogarszania integralności ww. obszarów natura 2000 lub ich powiązania z innymi obszarami.
Ze względu na wielkość i złożoność oddziaływania, a także brak transgranicznego charakteru oddziaływania przedsięwzięcia na poszczególne elementy przyrodnicze, biorąc pod uwagę również sposoby i metody zabezpieczenia środowiska przed zanieczyszczeniami zastosowane na etapie realizacji inwestycji orzeczono jak w sentencji.

POUCZENIE
1. Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dołącza się do wniosku o wydanie decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 1-13 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 ze zm.). Złożenie wniosku powinno nastąpić w terminie 4 lat od dnia, w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna. Termin ten może ulec wydłużeniu o dwa lata, jeżeli realizacja planowanego przedsięwzięcia mogącego znacząco oddziaływać na środowisko przebiega etapowo oraz nie zmieniły się warunki określone w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
2. Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia niniejszej decyzji. Doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia o wydaniu decyzji. Termin 14 dni liczy się od dnia 3.02.2012r. do 16.02.2012r włącznie.

Załączniki: 
1. Charakterystyka przedsięwzięcia
2. Karta informacyjna przedsięwzięcia

Burmistrz Stęszewa
/mgr inż. Włodzimierz Pinczak/
 

 

Załącznik do decyzji Oś. 6220.17.2011 z dnia 23 stycznia 2012 r.

Charakterystyka przedsięwzięcia
Projektowane odwodnienie obejmować będzie swym zasięgiem tereny zabudowane przy ulicach Różana, Sasankowa, Malwowa, Fiołkowa, Chabrowa, Mosińska. Działki przewidziane pod inwestycję - 1647, 1648, 1652, 1659/11, 1659/12, 1659/13, 1659/14, 1659/15, 1659/16, 1659/21, 1659/22, 1659/3, 1659/4, 1659/8, 1659/9, 1660/14, 1660/21, 1660/22, 1660/24, 1660/33, 1660/35, 1660/36, 1660/37, 1660/38, 1660/39, 1660/40, 1660/41, 1660/42, 1660/46, 1660/47, 1660/57, 1660/58, 1661/51, 1661/52, 1662/2 (obręb Stęszew). Obecnie przedmiotowy obszar nie posiada systemu odprowadzania wód deszczowych z powierzchni ulic. Projektowane przedsięwzięcie obejmuje swym zakresem budowę kanalizacji deszczowej wraz z niezbędnymi urządzeniami do przechwytywania wód opadowych (kraty, wpusty uliczne) i ich odprowadzania (kanały, studzienki rewizyjno – osadnikowe) i urządzenia podczyszczające (separator, piaskownik). Czyszczenie separatora i piaskownika odbywać się będzie przez  specjalistyczną firmę. Osady powstałe w separatorze i piaskowniku poddane zostaną utylizacji. Zrzut wód deszczowych nastąpi do rowu melioracyjnego ST-5. Odwodnienie dróg następować będzie  grawitacyjnie. Kanały deszczowe wykonane będą z rur PVC-U Ø 250-300mm klasy S a przewody odprowadzające ścieki z wpustów z rur PVC-U Ø 160mm klasy S. Uzbrojenie kanałów stanowić będą studnie wykonane z betonu wodoszczelnego. Przejścia kanałów przez studnie wykonane zostaną jako szczelne, w stopniu uniemożliwiającym infiltrację wody gruntowej i eksfiltrację ścieków. Podczas realizacji inwestycji zagrożenie dla stanu powietrza wynikać będzie z pracy sprzętu budowlanego i środków transportu. Oddziaływanie emisji zanieczyszczeń będzie praktycznie ograniczone do obszaru bezpośredniego otoczenia drogi, który jest zabudowany. Jednak z uwagi na incydentalny charakter zjawiska (wpływ ustanie po zakończeniu robót) oddziaływanie można uznać za akceptowalne.
Aby zminimalizować te uciążliwości przede wszystkim zaleca sie wykonywanie robót wyłącznie w porze dziennej. W czasie wykonywania robót źródłami hałasu i drgań będą przede wszystkim maszyny i urządzenia budowlane używane podczas budowy (koparka, spychacz, transport samochodowy). Z uwagi, iż uciążliwości te będą miały charakter tymczasowy i ustaną po zakończeniu robót, okresowy niekorzystny wpływ na klimat akustyczny należy uznać za zjawisko tymczasowe, typowe dla tego rodzaju robót.

Burmistrz Stęszewa
/mgr inż. Włodzimierz Pinczak

 

Opublikowane przez: Wojciech Siwczak | Data wprowadzenia: 2012-02-01 14:43:09 | Data modyfikacji: 2012-02-01 14:46:47.

Zobacz:
 Ogłoszenia o naborze / wyborze .  Ogłoszenie o wyborach uzupełniających ławników na kadencję 2024 - 2027 .  Ogłoszenie o wyborach ławników na kadencję 2024 - 2027 .  Ogłoszenie o wyborach ławników na kadencję 2020 - 2023 .  Ogłoszenie o wyborach uzupełniających ławników na kadencję 2020 - 2023 .  Informacje o przystąpieniu do realizacji projektów partnerskich .  Ogłoszenia o sesjach .  Ogłoszenia .  Ogłoszenia inne .  Ogłoszenia Ochrona Środowiska .  Obwieszczenia Planowanie Przestrzenne .  Ogłoszenia o inwestycjach drogowych .  Uchwały Składu Orzekającego RIO .  Ogłoszenia o zamiarze przeprowadzenia przetargu .  Zawiadomienie Stowarzyszenia Metropolii Poznań .  Podstawowa kwota dotacji dla przedszkoli oraz statystyczna liczba dzieci w publicznym przedszkolu .  Otwarty nabór partnerów .  Informacja o nieodpłatnej pomocy prawnej .  Protokoły przejęcia na mienie komunalne .  Ogłoszenie o zmianie adresu e-mail Elektronicznej Skrzynki Podawczej .  Nowa taryfa dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków .  Informacja o wynikach konsultacji projektu Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2020 - 2025 dla Gminy Stęszew .  Nabór wniosków do programu: Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej - edycja 2024 .  Realizacja Programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2024 .  Ogłoszenie o rozpoczęciu postępowania zakupowego na realizację zadania .  Wyniki pokontrolne . 
Data wprowadzenia: 2012-02-01 14:43:09
Data modyfikacji: 2012-02-01 14:46:47
Opublikowane przez: Wojciech Siwczak
  Biuletyn Informacji Publicznej - bip.steszew.pl